V současné době je jen málo výrobních společností, kterým se povedl podobný husarský kousek jako Drylocku – jednomu z největších výrobců dětských plen v Evropě. V době vrcholící personální krize na českém trhu postavili novou výrobní halu přímo v pohraničním Hrádku nad Nisou, do které se jim během několika málo měsíců povedlo získat více než 350 nových zaměstnanců. V čele tohoto náborového úspěchu stojí Ondřej Kout, HR manažer Drylock Technologies, který se s námi podělil o svůj pohled na celou věc.

 Co na Drylocku oceňujete nejvíc?

S Drylockem jsem už od doby, kdy nestála ani jedna z našich hal a byla tu jen louka. Za tu dobu toho oceňuji spoustu. Jsem rád, že od počátku máme velmi úzké vazby s belgickým vedením – je skvělé vidět, že jde i přes naši celosvětovou působnost stále ještě o rodinný podnik, kdy mají zakladatelé k jednotlivým provozům osobní vztah.

Co podle vás láká a drží vaše zaměstnance?

Hodně důležité je to, že se u nás vyrábí komplexní produkt, ne jen nějaká dílčí součástka. Člověk vidí celý proces, na jehož konci si sáhne na hotový a jemu dobře známý produkt – plenky známe úplně všichni, každý se s nimi již někdy setkal. Samozřejmě pak lákají i různé benefity včetně drobností, jako jsou například květiny k MDŽ a podobně. Pro spoustu našich zaměstnanců je také důležité, že u nás není tak stresující práce jako například v automobilovém průmyslu.

Letos jste otevřeli novou výrobní halu a prakticky zdvojnásobili počet zaměstnanců. V dnešní době to působí až neuvěřitelně. Jak se vám to povedlo?

Je to podle mě hodně dáno naším produktem a prostředím, navíc pro lidi může být i velkým lákadlem práce v úplně nových prostorách. Nejdůležitější ale bylo to, že jsme se dokázali zaměřit na správnou lokalitu, tzn. Šluknovský výběžek a Novoborsko, a ukázali lidem z regionu, že i tady v Hrádku mohou najít dobrou práci. Hodně také podporujeme příjemné pracovní prostředí a záleží nám na rodinném životě našich lidí.

 

Co pro to děláte?

Máme tři základní pilíře, které nám zajišťují příjemné prostředí, klid na pracovištích a současně podporu našich zaměstnanců. Zakládáme si na tom, že naši zaměstnanci k nám nedojíždějí více než 50 km, nemáme agenturní zaměstnance a nemáme tu tzv. „návykáře“. Díky kratšímu dojíždění nemusí naši kolegové trávit spoustu času na cestách, a mají tak prostor pro své zájmy a rodinu, díky absenci agenturních zaměstnanců a návykářů máme skvěle fungující týmy. Samozřejmě občas dochází k určitým problémům, ale daří se je řešit většinou s klidem a nadhledem.

Letos se opět účastníte veletrhu EDUCA MYJOB Liberec, který se mimo jiné zaměřuje i na studenty a absolventy. Daří se vám je lákat do Drylocku?

Určitě by to mohlo být mnohem lepší, absolventi a studenti nás trochu opomíjejí, přestože jsme podle mě hodně zajímaví. Na Liberecku má textilní průmysl svou tradici, Technická univerzita se na něj také zaměřuje, ale studenti se často nechávají zlákat automobilovým průmyslem, který asi působí zajímavěji. Přitom bychom s nimi moc rádi pracovali a rozhodně před nimi nezavíráme dveře!

Jakou roli v hledání studentů a absolventů hraje právě EDUCA?

Sám často narážím na to, že dnes děti nejsou vedené k tomu, aby šly cestou technického vzdělání, nebo dokonce nad svým vzděláním a směřováním začaly přemýšlet včas. Na EDUCU sice přichází spousty žáků a studentů, ale zřejmě moc nevědí, co si z ní odnést a jak se v množství nabídky zorientovat. Myslím, že by byla zajímavá mnohem užší spolupráce se školami a samotnými pedagogy, my bychom ji rozhodně ocenili a myslím, že by to mělo skvělý dopad i na mladé lidi, kteří si teprve budou volit svůj obor.

Proč se tedy veletrhu účastníte?

Je to pro nás skvělé místo, kde být vidět, upozornit na sebe a poukázat na to, že v kraji jsme i my, a nejen automotive. Navíc se zde člověk vždy setká se spoustou zajímavých lidí ať už z oblasti personalistiky, nebo i mimo ni.

Máte za sebou náročné a úspěšné období – jak se na něj díváte zpětně?

Bylo to hodně náročné, naše HR oddělení je velmi malé, ale všechno jsme to zvládli podle mě velmi dobře. Za celou dobu jsme osobně mluvili se spoustou kandidátů, adaptovali všechny naše nováčky, a to všechno si vyžádalo velké nasazení celého týmu, kterému bych tímto chtěl znovu poděkovat.

 

Zpět na novinky