Veletrh EDUCA již znáte – dominantní událost Libereckého kraje věnovaná vzdělání a pracovnímu uplatnění čerstvých absolventů. 3 dny, 60 škol, více jak 50 firem a téměř 19 000 návštěvníků. Měsíce příprav a organizace vyladěná do posledního puntíku. A pak? Vše změní nové vládní nařízení. Bum – stejné množství práce znovu před námi. Jak vměstnat měsíce příprav jen do pár dnů?

Žhavíme horkou linku do SMWORKS s jasným cílem: EDUCA musí být online. Ideálně přes noc. 

Požádat SMWORKS o pomoc byla sázka na solidní jistotu, ale nebudeme lhát. Opotili jsme se. Šibeniční termín měl malou výhodu – SMWORKS již znalo nás a my znali je. Byli to totiž právě oni, kdo nám předešlý rok, v době „necovidové“ vyrobili špičkový web.

Co bylo potřeba zařídit? 


A tak vznikla mise “EDUCA bude online”. Ideálním scénářem bylo zhmotnit do online podoby co nejautentičtější podobu reálné návštěvy školy nebo firmy.  
 
V online prostředí jsme se nevyznali. Aby také ano, není náš obor. Vítali jsme vstupy a často svévolnou a konstruktivní iniciativu od profíka, kterého jsme měli po boku. Konstruktivní je slovo na místě. Nebyl čas na metodiku pokus-omyl. Vznikl bojový plán. Budete-li někdy v podobné situaci, mohl by se vám hodit také.  
A teď předáváme slovo SMWORKS: 
 
Hlavní výzvou bylo překlopit stánky vystavovatelů do digitální podoby. Jak to probíhalo?  
 
SMWORKS: 
„Idea byla sice jasná, leč ne úplně jednoduchá na realizaci – aby online návštěvník dostal stejně kvalitní informace o vystavovatelích, jako kdyby přišel na veletrh. A tak musel vzniknout online katalog škol a firem. Každá škola v Libereckém kraji dostala osnovu a prostor umístit relevantní informace nejen o své instituci, ale také o jejich úspěších, cílech a důvodů, proč si vybrat právě ji. Vyrobili jsme unikátní vizitku, která umí obsáhnout všechny požadavky od škol. EDUCE jsme pomáhali v celém procesu – počínaje importem databáze škol, až po ladění drobností na vizitkách. Stejný katalog vznikl následně i pro firmy, které měly zájem prezentovat se případným uchazečům o práci.” 
 
Jak se vám povedlo zachovat kvalitu a přehlednost informací o každé škole? 
 
SMWORKS: 
„To byl největší oříšek! V našem vývoji vznikl v rekordním čase filtr škol, který umožnil návštěvníkům orientovat se mezi online vystavovateli. Každé škole jsme přiřadili štítky podle typu školy (střední škola, učiliště apod.), taktéž podle nabízených oborů (technické, přírodovědné apod.). Návštěvník dostal možnost školy vyhledávat právě podle těchto kritérií, což spolu s fulltextovým vyhledáváním výrazně ulehčilo orientaci mezi desítkami různých institucí. Pro představu – množství informací o jedné škole vydal až na osm stran A4 textu.” 
 
Jak proběhl proces proměny našeho oblíbeného časopisu EDUCAZÍN do online podoby? 
 
SMWORKS: 
„Vybrali a implementovali jsme na webové stránky službu, která umožňuje zobrazování tiskovin jako autentickou podobu tištěné formy. Na stránkách si díky tomu návštěvník může doslova listovat veletržním magazínem stejně, jako by jej měl před sebou.” 
 
Vznikající audiovizuální obsah bylo třeba dostat na web, jaké tomu podléhaly kroky? 
 
„V rámci EDUCY online jsme pro návštěvníky připravili sérii podcastů a videí, které díky systému od SMWORKS můžeme obratem po vytvoření vkládat na web a udržovat tak web stále aktuální v chodu. Díky tomu se každý návštěvník při návštěvě webu může těšit na nové materiály k poslechu.” 
 
 
A teď slovy laika: Celý průběh digitalizování veletrhu nápadně připomínal časy, kdy jsme se všichni učili chodit. Věděli jsme, jak to má vypadat, zhruba i to, co je třeba udělat, ale jestli bude vše fungovat? To byla nejistota. Dnes se s úlevou usmíváme. 
SMWORKS nám kryli záda do první vteřiny online přenosu i během něj. A vše se nám společně povedlo až neuvěřitelně dobře.  
 
Uf! Tak snad příští rok zase v reálném světě.  

Zpět na novinky