Velmi zajímavým zaměstnavatelem, který se představí na veletrhu EDUCA, je i společnost Preciosa. Její stánek se pravidelně řadí do TOP 10 v soutěži TOP Firma a rozhodně patří k těm nejzářivějším. S Pavlou Řezníčkovou, která zastřešuje podobu HR marketingu v Preciose, jsme si povídali o tom, čím může Preciosa zaujmout studenty i absolventy a proč je důležité být součástí EDUCY.

V posledních letech jste stabilní součástí veletrhu EDUCA, v čem je pro vás důležitý?
EDUCA je pro nás jednou z velmi důležitých akcí v regionu, protože právě na EDUCE můžeme naši firmu detailněji představit široké veřejnosti a ukázat, co všechno se za slovem Preciosa skrývá, kdo jsme a co všechno děláme. A že toho děláme opravdu hodně. Lidé nejen v Libereckém kraji mají o Preciose docela zjednodušenou představu. Jsme vnímáni jako ti, co „vyrábí skleněné korálky“ nebo lustry. V našich výrobních závodech ale vyrábíme několik typů jedinečných produktů! Zabýváme se zpracováním skla, máme  vlastní výzkum i samostatný strojírenský závod. Se širokou výrobní základnou souvisí i obrovské množství profesí, které naše obchodně-výrobní korporace potřebuje. 

Změnila se EDUCA nějak za dobu, kdy se jí účastníte?
Je pravda, že v začátcích veletrhu jsme ho na nějakou dobu i opustili, ale za posledních šest nebo sedm let je znát, že se neustále rozvíjí, přichází stále s novými podněty a nápady a celá jeho organizace je již úplně jinde, než během prvních ročníků. Návštěvníky veletrhu jsou sice stále primárně žáci základních škol, kteří zatím moc neřeší, k jakému zaměstnavateli po škole zamíří, ale i přesto jsme zde každý rok spokojení.

Jak dnes veřejnost vnímá společnost Preciosa a její produkty?
Liberecký kraj je dnes spojován zejména s automobilovým průmyslem. A to je škoda, vždyť na severu Čech se doslova koncentrovala sklářská výroba. Sklářství tu má silnou tradici, jsou tu specializované sklářské školy, které mají ve vzdělávací soustavě své nezastupitelné místo. V posledních letech se situace naštěstí mění. Naše konkrétní produkty jsou však pro Čechy stále spíše neznámé, protože jsou určené převážně pro světový trh.

Čím tedy můžete zájemce z řad studentů a absolventů zaujmout?
Jsme obchodně-výrobní firma, máme několik výrobních závodů, vlastní inovace a výzkum,  vlastní marketing, obchodní oddělení a mnoho dalšího Z toho vyplývá, že u nás zaměstnáváme lidi všech myslitelných profesí. Na Educe jsme proto, že právě studentům středních i vysokých škol nabízíme během jejich studia zajímavé praxe, odborné soutěže a těsně po studiích i rozvojový trainee program. Možnosti, které dokážeme nejen mladým lidem nabídnout, vychází i z naší orientace do světa – jsme čistě česká firma, která má velice silný zahraniční obchod a marketing. Lidé se tak již v úplných začátcích své kariéry mohou podílet na celosvětových kampaních. Pro absolventy jsou pak samozřejmostí i trainee programy určené pro technické, ekonomické i odborné pozice. Někteří trainee se již v průběhu programu  podívají i do zahraničí.

A pokud jde vysloveně o studenty?
Školy a studenty se snažíme podporovat, jak jen to jde. Školám, které mají návaznost na naše produkty a naše aktivity, se snažíme pomáhat prostřednictvím naší Nadace Preciosa – jde například o Technickou Univerzitu v Liberci nebo VŠCHT v Praze. Nadace Preciosa podporuje i většinu středních škol zdejšího regionu. Studentům středních i vysokých škol zprostředkováváme povinné praxe. Zajímavé jsou také námi vyhlašované soutěže, jako například Master of Crystal, Preciosa Crystal Challenge, nebo třeba Letní kemp v Crystal Valley. 

Co na společnosti Preciosa oceňují vaši zaměstnanci?
Ti zkušenější především možnost seberealizace. Mnozí u nás jednoduše najdou stabilní zaměstnání, zázemí velké firmy, sociální jistoty, benefity. V řadě provozů jedeme jen na dvě směny, maminkám s malými dětmi umíme nabídnout jednosměnný provoz, umíme si poradit i s flexibilitou pracovní doby, nabízíme navíc i jednodušší a vizuálně příjemnější práci, než lze najít například v oblasti automotive. Mladí lidé si uvědomují, že u nás mají velkou možnost seberealizace.

Každý rok patříte mezi nejlépe hodnocené firmy na EDUCE a váš stánek patří mezi ty vizuálně nejatraktivnější. Jak se na veletrh připravujete a jak stánek vzniká?
Stánek navrhujeme ve spolupráci s naším marketingovým oddělením. Aktivity a portfolio Preciosa Group jsou opravdu velmi široké, a je náročné je na omezené ploše zachytit. Podoba stánku je tedy každoročně velkou výzvou. Vždy se navíc snažíme pro návštěvníky připravit interaktivní program, loni si tak mohli vyzkoušet například lepení kamenů. Rádi bychom ukázali také něco techničtějšího, abychom dokázali více zaujmout i chlapce a mladé muže.

Nezapomeňte se na EDUCE od 10. do 12. října zastavit u stánku Preciosy a přesvědčte se na vlastní oči, že sklářské řemeslo jde s dobou a Preciosa toho dokáže nabídnout opravdu hodně úplně každému!

Zpět na novinky