Jak psychicky podpořit dnešní děti a dospívající ve školním prostředí? Současná generace dospívajících je často označována jako „sněhové vločky“ – citlivá, zranitelná, ale zároveň hledající svou identitu v náročném světě. Tato prožitková přednáška nabídne účastníkům ověřené způsoby, techniky a nástroje, jak mladým lidem pomoci „najít sami sebe“ a tím přispět k prevenci vzrůstajícího počtu dětských sebevražd a užívání antidepresiv. Účastníci si na vlastní kůži vyzkouší, proč dnešní mladí reagují tak, jak reagují, a jak je – i sebe – efektivně povzbudit. Vezměte si sebou tužku a papír, ať si cenné rady odnesete domů
(pro učitele a pedagogické asistenty, délka cca 1 h 45 min)
Jak zvýšit prožitkovou kvalitu dítěte v době, kdy o všem rozhoduje výkon? V prostředí, kde se klade důraz především na výkon a výsledky, často zapomínáme na prožitkovou stránku života dětí. Tato přednáška nabídne rodičům možnost nahlédnout na nejčastější výchovné chyby současnosti a ukáže, které oblasti jsou pro kvalitu života zásadní – nejen u dětí a dospívajících, ale i u dospělých. Účastníci si odnesou praktické tipy, jak podpořit radost, odolnost a vnitřní pohodu v každodenním životě svých dětí. Vezměte si sebou tužku a papír, ať si cenné rady odnesete domů.
(pro rodiče, délka cca 1 h 30 min)
Přední český renomovaný psycholog a akreditovaný lektor v rámci České i Slovenské republiky pro všechny stupně školství. Vystudoval jednooborovou psychologii a působil jako poradenský psycholog a psychoterapeut. Od roku 2004 po současnost vyučuje na Katedře školní a pedagogické psychologie Pedagogické fakulty Ostravské univerzity.
Mimo jiné působil i jako supervizor azylových a dětských domovů, mateřských škol, domovů pro seniory a dále dobrovolnických programů Hestia Praha. Během mnohaleté pedagogické i poradenské praxe publikoval více než 100 časopiseckých článků, např. v časopisech Ty a Já, Konfrontace, Psychologie dnes, Prevence.
Je autorem vysokoškolských skript jako například Metody práce s mládeží, „Učitelština“ – dialogizovaná forma vedení sexuální výchovy v ZŠ“ či Praxe učitelů v prevenci sociálně patologických jevů. Dále publikuje své odborné články, ve kterých vychází ze své poradenské praxe, v časopisech jako Ty a Já, Psychologie dnes nebo Prevence. Je také například autorem publikací Sebepoznávání krokem a chůzí či Agrese a agresivita v předškolním a mladším věku.